Speiderhytta
Be scout now

Birkenes speidergruppe har en fantastisk hytte som ligger fint til i rolige og naturskjønne omgivelser. Den kan leies av både privatpersoner og lag/foreninger.

Hytta ligger på nord/vestsiden av Begervann, ca 2 km øst for Søre Herefoss. Den er på 120 m2 og har sengeplass til ca 40 voksne. Andre etg. er innredet med 2 sovesaler og et allrom. I første etg. er det en storsal med kjøkkenkrok, spisebord, sofakrok, 4 soverom,  vaskerom, redskapsrom, gang, svalgang og
vedbod. Utedo ligger ca 100 m fra hytta, for bruk av nostalgikerne.

Den har biodo i tilknytning til hytta. Hytta er utstyrt med solcellepanel til belysning, gass til koking og kjøleskap, samt vedovner til oppvarming i begge etasjer.

Det er i tillegg båt (ligger ved veien i søre enden av Begervann). Robåt og redningsvester er på hytta.

Kanoer kan leies ved forespørsel. I vannet (NB drikkevann) er det fiskemuligheter, for de som har skaffet seg fiskekort.

Kontakt gruppeleder for å leie hytta.